Nr. 10 Linda Sandström

Yrke/sysselsättning: Kundserviceansvarig

Ålder: 34

Bor: Öjebyn

Fritidsintressen: Att umgås med vänner och bekanta. Under de månader som vi inte har snö påtar jag även gärna i min trädgård, vistas i naturen samt odlar grönsaker. Under vintermånaderna läser jag gärna och försöker ta mig ut i skidspåret.


Politiska uppdrag:
Ledamot i kommunfullmäktige, ledamot i socialnämnden samt i socialnämndens arbetsutskott.

År i politiken: 11

De här frågorna brinner jag för: För mig är de sociala frågorna grunden, grunden till all välfärd, det är just detta synsätt som leder mig och som är det som jag vill driva i politiken.


Det finns många frågor som kan utvecklas och förbättras. Vänsterpolitik för mig står för allas rätt till ett fullgott liv utifrån den enskildes egna förutsättningar.


De frågor som jag anser viktigast utgår just från detta och kan kort förklaras genom de stora livsskeendena. Från att man som liten ska få sina behov tillgodosedda på bästa sätt, till att får de resurser som man behöver som ung för att utvecklas till den potential man har som individ. Detta leder sedan personen vidare till en vuxenvärld där man kan leva ett gott liv, ta ansvar för sitt liv och sin utveckling, alla bidrar till samhället efter sina förmågor! Resultatet ger samtidigt individen en möjlighet att känna sig viktig och behövd och leder till att man genom hela livet kan känna att man är en värdefull och nödvändig resurs i samhället. Sedan ska vi alla kunna njuta av åldrandets vishet och kunna känna oss trygga med att veta att vi inte kommer att bli bortglömda utan att vi kan luta oss tillbaka och känna trygghet till den hjälp samhället står för.


Dessa övergripande synsätt är det som ligger mig varmast om hjärtat och som är grunden, utgångspunkten, i de frågor som jag kommer att vara med och driva om vi får förtroendet av er den 19 september.


Det är tillsammans som vi är starka och kan bygga världens bästa välfärd – antar du utmaningen?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0